неделя, 1 ноември 2015 г.

Бисквити с шоколад, джинджифил и сушени плодове

Рецепта за маслени бисквити, в която добавих и малко есенен привкус - джинджифил, черен пипер и кардамон :)
Необходими продукти:
  • брашно 350гр
  • бакпулвер 1 пакетче/ 1 ч.л.
  • масло 100гр (меко/ полу-разтопено)
  • кафява захар 150гр (може и обикновена)
  • 1 с.л. мед
  • 1 яйце
  • шоколад 200гр (аз ползвах 100гр обикновен/ млечен и 100гр натурален/ тъмен)
  • сушени плодове 100-тина гр (аз ползвах 80гр сушени кайсии и 20гр сушени боровинки)
  • накълцан/ настърган пресен джинджифил (около 1с.л.)
  • подправки: ванилия, кардамон, черен пипер, щипка сол
Нарязваме шоколада и сушените плодове. Пресяваме брашното с бакпулвера. Смесваме всички сухи съставки. В друг съд разбиваме маслото със захарта, яйцето и меда. След това смесваме сухите с мокрите съставки. Разбъркваме много добре - трябва да се образуват трохи. Ако ви се струва твърде суха сместа, може да добавите 1-2с.л. студена вода. Трябва да се получи тесто, годно за разточване, но не особено еластично.
Пускаме фурната да загрява на 180-200 градуса. През това време разточваме тестото на 3-4мм пласт. Режем с формички, или късаме небрежно парчета (аз ползвах втория вариант). Редим в тавата и печем за 10-тина мин, или докато бисквитите придобият кафеникав загар по краищата.
Оставяме настрана да се охладят, и вече са годни за конслумация. Лично на мен, небрежния вид на тези бисквити ми допадна повече - бисквитени късове, със стърчащи шоколадови парченца и плодове :)






Няма коментари:

Публикуване на коментар