четвъртък, 14 април 2016 г.

Лазаня с шунка и кашкавал

Здравейте приятели!

Скоро не съм публикувал рецепти, но ето ме с нещо вкусно и лесно - Лазаня с шунка, кашкавал и още глезотийки :)

Необходими продукти:

  • листа за лазаня (количеството е в зависимост от съда, в който ще се приготвя - на мен от един стандартен пакет сухи листа ми отиде около 35-40%)
  • масло/ олио/ зехтин - около 50-60мл (ползвах масло)
  • брашно - около 60гр
  • прясно мляко - 600-700мл
  • домати/ доматено пюре/ млени домати (общо взето, избора е Ваш - аз ползвах 1 бурканче от 200мл с млени домати)
  • кашкавал - към 200гр
  • шунка/ салам/ бекон - към 200гр (аз ползвах шунка - класика :))
  • подправки - сол, черен пипер, босилек
  • по желание: моцарела или подобно, маслини, чери домати
Започваме с приготвянето на белия сос - Бешамел, което е и основната съставка на тази рецепта. Разтапяме маслото в тиган. Щом започне да цвърчи, добавяме брашното и запържваме за около минута. След това, махаме от котлона и добавяме на тънка струйка млякото, при мепрекъснато бъркане. После връщаме на котлона и бъркаме 3-4 мин или докато започне да се сгъстява. Ако е прекалено рядко, добавяме още малко брашно и обратното - при много гъсто добавяме още мляко или вода. По принцип соса трябва да стане една идея по рядък от оригинален сос Бешамел. Това ще помогне на листата лазаня да се сготвят в тавата, и няма да има нужда предварително да се варят. Прибавяме подправките към соса.
Подготвяме си останалите продукти - аз нарязах 2/3 от кашкавала на тънки ленти, както и шунката, но вие може да настържете целия кашкавал, както и да нарежете колбаса както ви харесва - на кубчета и т.н.
Намазваме тавата, в която ще печем, с малко мазнина. Капваме малко от доматения сос (ако сте използвали пюре, то трябва да го разредите, до констистенция, подобна на соса Бешамел). Слагаме ред кори, бял сос, кашкавал и шунка, доматен сос и така редуваме - трябва да ни остане малко от двата соса за крайна заливка. На мен ми излязоха 4 реда с кори. Накрая заливаме с останалия бял сос и доматен сос. Наеъсваме с кашкавал и сме готови*.
* Аз внесох малко различна нотка - последния ред с плънка направих, като вместо шунка и кашкавал сложих 10-тина нарязани на едро маслини и малко накъсана моцарела. А отгоре, преди да настържа кашкавала сложих отново 4-5 маслини, малко моцарела и 4-5 нарязани на половинки Чери-доматчета :)

Слагаме алуминиево фолио, и печем в предварително загрята на 180 градуса - около 30 мин, или когато при опит да бодем с вилица, тя минава/ пробожда лесно корите лазаня. Тогава махаме фолиото и запичаме до златисто (още 10-тина мин).

Да Ви е сладко :)



Няма коментари:

Публикуване на коментар