неделя, 10 март 2013 г.

Лесна тортичка

Един ден ми се искаше да си направя нещо сладичко, но за мен ей така, а не за някакъв повод. Поогледах с какво разполагах. Исках и да не е някаква врътня, и да е лесно.  Та ето какво скалъпих :)

Необходими продукти:

  • 500-600 мл сладкарска сметана
  • 150 гр шоколад (черен или пък бял)
  • бишкоти (аз ползвах 16)
  • 250 мл силно кафе
  • 1-2 ч.л. ром/коняк/ликьор
  • какао 
Единственото нещо, което предварително трябва да се направи е следното - слагаме сметаната на котлона и загряваме, докато не заври. Тогава я махаме от огъня и слагаме вътре натрочения шоколад. Разбъркваме добре, докато се разстопи и като поизстине оставяме в хладилника няколко часа. Аз го направих това сутринта, преди да отида на работа :). След като сметаната хубаво е е охладила (много е важно да е престояла достатъчно време, иначе няма да се разбие) я разбиваме с миксера до твърд сняг. Вземаме  ром/коняк/ликьор и го прибавяме към изстиналото кафе. Подготвяме си съд, в който ще си редим тортата. Понеже аз си я правих за мен, използвах голяма купа за съхранение на храна, но вие можете да си я направите във всякакъв съд, който смятате за подходящ. И сега към същината - топим бишкотите в кафето, нареждаме и отгоре слагаме от крема, после поръсваме обилно с какао, после пак бишкоти и т.н. повтаря се процедуртата. Отгоре трябва да завършим с крем и обилно поръсване с какао. Оставяме да престои няколко часа в хладилника и готово :) Разбира се, количеството на продуктите може да варира.  Общо взето напомня доста на Тирамису от гледна точка на бишкотите и какаото, но крема няма нищо общо....просто нещо лесно и мързеливо, с което може да се поглезим :P





Няма коментари:

Публикуване на коментар