понеделник, 25 март 2013 г.

Лесен и бърз кекс

Вчера имах визита от стар приятел. Той ми спомена за една много лесна рецепта за кекс, която успешно може да се използва и като блат за торта. Не се сдържах и я пробвах още снощи. Стана много вкусен и сочен кекс. Искам да му благодаря за страхотната рецепта. А ето я и нея:

Необходими продукти:
  • 2 яйца
  • 1 ч.ч. захар
  • 2 ч.ч. брашно
  • 1/2 ч.ч. олио
  • 1/2 ч.ч. хладка вода
  • 1 ч.л. сода
  • какао, канела, сладко, сметана, разтопен шоколад, пудра захар, сироп........ за украса*
*По желание, просто идеи за оформянето и украсата. Аз използвах сладко и сметана.

Приготвянето става много лесно. Разбиваме много добре яйцата със захарта - до побеляване. Към брашното прибавяме содата и объркваме. Започваме да добавяме към яйчената смес малко от брашното, после малко от водата+олиото (аз в една чаша ги бях смесил направо) и така докато не поеме всичко. Подправяме с малко ванилия. Аз използвах правоъгълна тавичка. Изсипах половината смес, а към останалата добавих малко канела и какао и я излях върху останалата. Пече се на 180 градуса за 30-40 мин или докато клечката за зъби излезе суха при забождане. 
По принцип това е основната рецепта, както споменах и по-горе, може да използвате от тук нататък каквото пожелаете. Аз реших да гарнирам със сладко от ягоди и разбита сметана. След като кекса изстина хубаво, го извадих от формата и го разрязах по дължина по средата. Намазах обилно със сладкото от ягоди. След това разбих малко сладкарска сметана с течен шоколад. Покрих добре кекса и отгоре гарнирах отново със сладкото. :)





Няма коментари:

Публикуване на коментар