понеделник, 11 март 2013 г.

Пай с тиква

Вчера и днес бях на гости при мои приятели от Свищов. Чудих се какво да им занеса и в предвид на времето, попаднах на рецепта за Тиквен пай . Аз по принцип много не си падам по тиквата, само тиквеник ям, но не с особена охота :) Въпреки това, рецептата ми се видя интересна, и определено изглежда много вкусно, каквото и се оказа всъщност. Сега е излишно да повтарям рецептата, тъй като я има в линка по-горе. Просто ще наблегна на 2-3 неща, които могат да се вземат предвид при направата на този пай.


  • Аз също като авторката използвах тесто за меденки, а не традиционното маслено тесто. Видя ми се по-удачно от гледна точка на комбинацията мед, канела, тиква... :) Аз използвах моята рецепта за меденки, която я има в блога. Половин доза от рецептата е предостатъчна за подложка на пая и декорация, ако желаете разбира се.
  • Ако ще правите декорация, както в оригиналната рецепта имайте предвид, че ако ще правите пая 1-2 дена преди събитието, за което ще се прави или нещо подобно, е хубаво декорацията да се изпече отделно. Това не важи за венеца, който също е част от декорацията. Понеже аз направих пая 2 дена предваритено, тъй като нямах друго свободно време, се случи така, че декорацията върху пая се беше "напоила" така да го кажа и се разпадна, та се наложи да я "изстържа", което повлия малко на външния вид, но не и на вкуса :) Та така или иначе смятам, че е по-добре ако декорацията се направи отделно и се добавя към парчетата преди сервиране. Пак казвам, това не се отнася за венеца около пая а за такива дребни неща като листенца, цветенца и т.н. от тестото за меденки.
  • За да ви е по-удобно изваждането на пая от формичката/тавичката може да направите следното - изрежете 2 парчета от хартия за печене, които да са широки по около 2-3 пръста и достатъчно дълги, че да стърчат от тавата. Сложете ги на кръст и вече отгоре подложката на пая и т.н. Така, когато е готов, ще се извади много лесно от тавата без проблем.
  • Понеже ми остана от тестото и от сместа, рещих да направя мини-пайчета, като за целта използвах тава с форми за мъфини. Процедурата си е същата като големия пай, така че е излишно да повтарям. На снимките се вижда най-добре :)






Няма коментари:

Публикуване на коментар