събота, 22 март 2014 г.

Целувки

От предната рецепта, която публикувах (Портокалов Тарт), ми останаха 5 белтъка, и се чудех какво да ги правя. Вариантите бяха 2 - или Соленки, или Целувки. Понеже съм повече по сладкото, реших да направя целувки. Ето и как :)

Необходими продукти:
  • 5 белтъка
  • около 400-500 гр захар
  • есенция, или пък овкусители някакви (какао, нес кафе, орехи, кокосови стърготини...)
Преди да започнем, уредите/приборите/купите, които ще ползваме, трябва да са идеално сухи. Добре е също, белтъците да са на стайна температура. Пропорцията, която следвах е, че на 1 белтък се падат около 6 равни супени лъжици захар, т.е. за 5 белтъка трябват 30 лъжици. Разбиваме много, много добре. С миксер, разбира се, е най-добре да се прави това. Разбиваме в продължение на 5-6 мин, докато сместа стане сравнително твърда, и започва да "лъщи". Щом това се случи, значи е готово. Пускаме фурната на 50-60 градуса. Аз разделих сместа на 3 части - към първата прибавих кокосови стърготини, втората - смлени орехи, третата - нес кафе (но от финото, не стандартното). Използваме хартия за печене. Може с лъжица да ги сипваме, или пък със шприц/пош. Аз използвах и двата варианта. "Печем" в продължение на 2 часа. Целувките трябва да станат твърди и да се отлепват лесно от хартията. Жертваме 1, за да проверим дали и от вътре е твърдо. Аз по принцип предпочетох от вътре да не са съвсем сухи, затова и 2 часа ги пекох само. По оригинална рецепта, се пекат 4 часа, но тогава според мен стават доста сухи и твърди, което на мен лично не ми харесва. 






Няма коментари:

Публикуване на коментар