вторник, 12 февруари 2013 г.

Ориз с месо и царевица

Искаше ми се да си сготвя нещо, което не изисква много врътня в кухнята, а и да не се налага да купувам нещо, а да се огранича до наличните ми в момента продукти, че съм вече на червения светофар :D Намери се какво да използвам и се получи това непретенциозно, но вкусно ястие. Разбира се, присъстват и други зеленчуци, но аз наблегнах количествено на царевицата, затова я споменавам в името.

Необходими продукти:
  • 250-300 гр Ориз
  • 1-2 глави лук
  • 1-2 моркова
  • около 200 гр царевица от консерва
  • връзка магданоз
  • месо около 200-300 гр ( Аз имах замразено свинско, но може да използвате и някакъв колбас - бекон, нещо пушено и т.н.)
  • 2-3 с.л. зехтин/олио
  • сол за вкус, червен пипер и подправки
Както споменах в състава, аз имах замразено свинско и използвах от него. Сварих го и оставих 200-300 мл от бульона. След това запържваме първо лука и моркова. След 3-4 мин добавяме месото и царевицата. След още 2-3 мин добавяме измития ориз и запържваме още малко, докато стане г/д "стъклен". Добавяме 1 с.л. червен пипер, разбъркваме и добавяме бульона. Ако е необходимо доливаме с малко вода, така че да може да се свари ориза. След като стане готов, махаме от печката. Добавяме нарязания на ситно магданоз. Аз добавих и малко чубрица и риган също. А и солта накрая по ваш вкус. :)



Няма коментари:

Публикуване на коментар